Fotografisk Grundkursus weekend – Fyn / Sanderumgaard d. 9 & 10 Juni 2018

Fotografisk Grundkursus er til dig, som elsker at fotografere, men som føler at du har brug for viden og inspiration for at komme videre fra de hurtige snapshots og grøn auto. Det er til dig som har købt et avanceret digitalt kamera, men som føler at manualen er uoverskuelig, uforståelig eller bare virkelig kedelig. Det er et fotokursus, hvor du bliver undervist af to professionelle fotografer, som ved, hvad der skal til for at skabe gode fotografier.

På de to dage Fotografisk Grundkursus lærer du alle grundbegreberne - og mere til. Og vi har tid nok til virkelig at gå i dybden i en blanding af oplæg og praktiske øvelser. For det handler om at få det i fingrene. Om at mærke det på egen krop og se det gennem egen søger.

Det her er et kursus der handler om meget mere end teknik. Hos os binder vi altid det tekniske sammen med det æstetiske. I sidste ende er formålet at hjælpe dig til at skabe bedre billeder - hvad enten du fotograferer dine børn, landskaber, på rejser, portrætter, blomster, streetfotografi eller noget helt sjette.

På dette kursus underviser vi dig i flg:

  • Hvordan dit kamera virker - hvad sker der når du trykker på knappen
  • Hvad skaber en korrekt eksponering - blænde, lukkertid, ISO
  • Hvordan du tager skarpe billeder
  • Hvordan farverne bliver rigtige - indstilling af hvidbalance
  • Om lys - lysets kvalitet
  • Om at komme i flow - bliv et med dit motiv og dit kamera
  • Om komposition - skab billeder der er harmoniske
  • Om billedfiler og filformater - JPG, RAW, TIFF
  • Tips og tricks til fotografiske genrer:
    • Portrætter
    • Rejsefotografi
    • Landskaber
    • Action
    • Blomsterfoto
  • … og meget meget mere

Vores mål med kurset er at give dig en komplet fotografisk værktøjskasse. At du får styr på de grundlæggende teknikker og begreber så du kan føle dig fri med kameraet. Det hele bliver krydret med bunkevis af inspirerende fotografier og historier fra de to underviseres arbejde med fotografiet gennem mange år.

Dette kursus er en videreudvikling af det Fotografiske Grundkursus som vi har kørt med succes gennem flere år. Vi ville gerne give endnu mere tid til fordybelse, og endnu mere tid til praktiske øvelser. Så vi har udvidet det til to dage, og lagt endnu mere indhold ind.

Som gave får du, ved tilmelding til kurset, tilsendt tre E-bøger - en om kameraet og objektivet og en som er introduktion til eksponering og en der omhandler komposition.

TIDSPUNKT:

Lørdag d 9 Juni 2018 kl. 9 til 15. Og Søndag d. 10 Juni kl. 9 til 16. 

OBS: Lørdag d. 9 Juni kl 16:00 åbner udstilling og  præmieoverrækkelse i forbindelse med Fotokonkurrencen i Den Romantiske Have som du kan deltage i indtil d. 3 Juni på linket her.  Vi skriver når vi ved mere om arrangementet, som du er inviteret til at deltage i det hvis du har lyst. Der er lagt op til en rigtig hyggelig eftermiddag og aften, men andre fotofolk, som du får med i bonus på dette kursus.

STED:

Kurset foregår på Sanderumgaard / Den  Romantiske Have på Fyn

Der er mulighed for gratis parkering. Link til Den Romantiske Have / Sanderumgaard er her.

Sanderumgaard ligger et par minutter fra afkørsel 47 på Fyn.

Kørelejlighed:

Vi formidler gerne kørelejlighed imellem kursisterne, så I kan dele transport udgifter.

P.t. er der kørelejlighed med en kursist fra Rødovre, der har plads til et par stykker i bilen,  til kurset Lørdag morgen.

Overnatning:

Er ikke med i prisen men vi anbefaler Brittas B&B - http://www.brittasbb.dk (der ligger i en gåafstand på 1,5 km fra haven/ 10 min. ) -hvor du får 10 % rabat, hvis du siger at du skal med på fotoweekenden her.

Alternativt kan du medbringe telt, campingvogn eller autocamper på Sanderumgaard, men så skal vi vide det i forvejen.

Anden B&B henvisning:  http://birkumbb.dk/index.html

MAD:

Der er mulighed for at spise medbragt mad. Der er kaffe, te og vand+ frugt under hele kurset

PRIS:  

1850 kr. inkl. moms  -for to dage og 3 gratis E-bøger

Bemærk venligst at Sanderumgaard ikke kan svare på spørgsmål vedr. dette kursus - har du spørgsmål bedes du skrive dem til os : fotografikurser@semiosis.dk

-

Andre har sagt om kurset:

Jeg vil da lige sige tak for et par gode kursusdage.
Jeg synes, at du og Adam har en god tilgang til det at fotograferer og ikke mindst, måden I formidler det på.
Selv om, der er stor forskel på deltagernes forudsætninger og udstyr, så får I alle med og med en tilpas grad af humor, forstår I at skabe en god stemning. Jeg håber, at jeg får mulighed for deltage, i nogle af de andre kurser, I udbyder.
Ha' en god aften.
Vh John  S.

Vil bare sige til evt. interesserede at det personligt er nogle af de bedste penge jeg har brugt for at komme videre med fotografering. Var inden kurset absolut nybegynder og er nu en glad amatør ;-)
‪Allan C

Tak, Ann og Adam for en skøn, inspirerende, lærerig og helt igennem fantastisk weekend, fyldt med forkælelse! Glæder mig til næste kursus!
Grete H

Kære Ann og Adam.
Tusinde tak for en fantastisk weekend i Ebeltoft. Et helt fantastisk sted at få mere viden om eget kamera. Meget, meget inspirerende teori og praktik omkring det at tage gode billeder, selv om jeg "kun" er amatør. Kom hjem med mange fantastiske billeder som i den grad har inspireret mig til at tage endnu flere.
Kurset kan varmt anbefales til alle der har et kamera, og som gerne vil vide hvorfor billedet blev godt eller knap så godt og ikke mindst, hvordan får jeg et super flot billed.
Knus til dig Ann fordi du altid er dig.
Edith S

Tusind tak for en outstanding weekend med et fantastisk forrygende lærerigt kursus. Jeg glæder mig allerede til version 2
Christina

Kære Ann og Adam. Tak for en pragtfuld kursusweekend i Ebeltoft. Hvilket overflødighedshorn af inspiration, viden, overbærenhed og SÅ meget andet! Nøjagtig det samme kan jeg sige om glasfotografikurset. Jeg glæder mig til en anden gang!
Elin S

Grundkurset var lige mig...Jeg fik et fint spark til at komme i gang med min hobby, blev meget inspireret, hvilket jeg i dag nyder godt af...Så det kan varmt anbefales.
Ingrid W

Jeg var på grundkursus hos fotografikurser den første weekend i december 2012. Jeg har altid taget mange billeder, men altid på ”grøn zone” eller de faste indstillinger på kameraet (sport, landskab, portræt osv.), da jeg aldrig havde fået lært hvordan det hele hang sammen (ISO, lukkertid og blænde). Det var jo en helt nyt verden som åbnede sig. At jeg faktisk selv kunne bestemme hvordan, jeg ville have mine billeder komponeret. Jeg har siden været på flere kurser hos Fotografikurser.dk, og altid været glad for det. Ann og Adam og også flinke med gode råd, hvis et problem pludselig opstår, og man har brug for et råd fra en erfaren fotograf.
Jeg giver gerne mine bedste anbefalinger.
Dorthe Ginge Jørgensen (dixiPix photography)

Hej Ann og Adam - Jeg var på jeres dejlige ”Fotografisk Grundkursus" weekend. Jeg har tidligere, taget en hel del billeder, men var hen over årene gået helt i stå. Og ønskede at komme i gang igen, med lidt mere end ”bare” feriebilleder. Jeg synes det var et knaldgodt kursus, hvor Adam sørgede for at alle de tekniske begreber, blev forklaret så selv jeg kunne følge med. Og Ann du var (ja undskyld udtrykket) pisseskrap, til at introducere os i lysets verden og fortælle om nogle tanker der kan ligge bag et godt motiv-valg. Jeg synes for øvrigt I spiller godt op mod/med hinanden, i jeres vurderinger for hvad man må og ikke må med kamera og fotoredigering.
Mange tak for et supergodt kursus.
Mvh. Aksel /Consept.dk

Hej Ann og Adam
Tak for jeres mail, jeg glæder mig rigtig meget til kurset - I er altid så inspirerende at være sammen med og jeg bliver altid i godt humør når jeg har været på jeres kurser.
Kh. Lene R. J.





Price: DKK1,850.00

Loading Updating cart...